Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire klant

2.75 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
kushandje
kushandje

Zo beginnen de meeste emails van alle bedrijven waar ik ooit, of vaker, iets gekocht hebt. En wat ben ik altijd blij met die emails, want de aanbiedingen die erin staan kun je gewoon niet voorbij laten gaan.

Vandaag kreeg ik er maar liefst 6. Ja. 6! Speciaal voor mij waren er nu hotels voor de helft van de prijs. Want, gewaardeerde klant, jij verdient een beloning. Ok. Ik klik gelijk op de website en zoek naar een hotel in een plaats waar ik binnenkort eens naartoe wil. Wow. Als dit al de helft van de prijs is, wat moet de 100 procent-prijs dan wel niet zijn. Voor de aardigheid kijk ik bij een concurrent wat daar de prijs van het hotel is. Oei, deze gewaardeerde klant komt op bijna hetzelfde bedrag uit als de helft van de prijs waarde. Wat mis ik hier? De korting denk ik.


Ik laat het hotel voor wat het is en stort me op de volgende aanbieding. Speciale vliegtarieven. Kijk. Handig de reis naar die plaats waar ik binnenkort naartoe wil. Wat, sterker nog, ik ga gelijk boeken. Dit kan ik niet laten lopen en dat hotel komt dan wel.
Ik zoek, vul data in en krijg een totaal andere prijs dan het lokkertje uit de email.
Dan het lokkertje maar eens bekijken. A, beste klant, u wilt het lokkertje. Prima. Wanneer wilt u? Met hoeveel personen? Hoe lang duurt de reis?
Tien minuten later ben ik voor het bijna driedubbele van de lokprijs, echt waar, in de stad van mijn keuze. Als ik op ‘boek’ klik tenminste. Dat doe ik niet. Ik wil voor die aanbieding gaan, zowel voor de vliegreis als voor het hotel. Maar dat schijnt niet te lukken.

En enthousiast weer door

Op naar de volgende mail met de aanbieding van een restaurant waar ik het voorgerecht en toetje gratis krijg als lieve en zeer gewaardeerde klant (ben er één hele keer geweest en heb bij reservering mijn emailadres opgegeven). Ik probeer een gezellige dag over een week. Oeps. Die dag kan niet. Die tijd ook niet. De aanbieding geldt alleen op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen. Zelf koken dan maar.

Nog 3 mails met aanbiedingen lonken in mijn mailbox. Een andere aanbieding van een luchtvaartmaatschappij met onwaarschijnlijk lage tarieven voor een vlucht naar New York. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik zo’n tarief ooit kan boeken. Vijf minuten proberen bevestigt dat. “Het actietarief is voor deze vlucht niet beschikbaar”, zo springt de afwijzing van mijn scherm. Wanneer het dan wel beschikbaar is meldt de website niet.

Nog 2 te gaan. Een product waarmee ik mijn vlees enorm mals van de barbecue kan halen. Leuk verzonnen, ik eet geen vlees en vind dit niet het jaargetijde voor een barbecue. Maar ooit eens wat besteld en voor altijd een gewaardeerde klant waar je alle aanbiedingen bij over de schutting kunt kieperen.

De laatste moet dan de klapper van vandaag zijn. Dit moet het worden, zeer gewaardeerde, geliefde en trouwe klant. “Bestel nu uw visitekaartjes én krijg  als bonus een handig opbergdoosje cadeau.”

Ik haak af. Ik wil helemaal geen visitekaartjes bestellen. ‘Nu’.

Als bonus krijg je van mij...

Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire bedrijven. Stuur me alsjeblieft in het vervolg alleen nog mailtjes met échte acties, daadwerkelijke kortingen en producten waar ik wel wat aan heb. En weet je dat niet, stuur dan geen mail. Als ik iets wil kom ik vanzelf wel bij jullie terug. Tot die tijd heb ik ook een aanbieding: bij het verwijderen van mijn adres van de mailinglijst krijg je mijn eeuwige dank. En als bonus een kushandje cadeau. Helemaal gratis, in te wisselen op elke dag, elk tijdstip en elk moment. Die kushandjes geef ik niet vaak weg lief best, gewaardeerd en uiterst populair bedrijf. Dus profiteer. Nu!

Reactie toevoegen

5 tips voor een succesvolle winterwandeling

5 tips voor een succesvolle winterwandeling

Winterwandelen groeit aan populariteit, zeker nu skigebieden meer en meer winterwandelroutes uitzetten. Dit met het doel je even weg te voeren van de drukke pistes. Zo kun je genieten van de rust en de stilte van een winters natuurlandschap, terwijl de sneeuw zachtjes onder je voeten knarst. Met deze tips maak je van een winterwandeling een succes.

Lees verder

Tips voor een kampeervakantie

Tips voor een kampeervakantie

Nederlanders zijn gek op kamperen en elk jaar trekken er weer veel mensen met tent, vouwwagen, caravan of camper de wijde wereld in voor het vrije vakantiegevoel. Lekker in de buitenlucht, op één plek, of juist rondtrekken. De een is gelukkig in een simpel tentje, de ander kiest voor een kant-en-klare accommodatie op een camping

Lees verder

Werelderfgoed in Kroatië

Werelderfgoed in Kroatië

Kroatië is bij veel Nederlanders populair als vakantieland. Je vindt er een schat aan mooie stranden, prachtige natuur en sfeervolle dorpen en steden. Maar wist je dat je in Kroatië ook een schat aan Werelderfgoed vindt? Niet zo vreemd met al die verschillende volkeren en culturen die in Kroatië hun sporen achtergelaten hebben.

Lees verder

Grenzeloos kuren bij onze oosterburen

Grenzeloos kuren bij onze oosterburen

Bronnen, baden, zuivere lucht. Duitsland is voor velen nog altijd het kuurland bij uitstek. Maar wat kun je nu precies waar doen? Puur op reis zet de soorten kuren en kuuroorden op een rij en doet een aantal reissuggesties in Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Hessen, Saarland en Baden-Württemberg. Alle accommodaties in deze westelijke deelstaten liggen op een redelijke reisafstand van Nederland en België. Uiteraard zijn er in Duitsland nog veel meer mogelijkheden, maar daarvoor moet je dan wel meer tijd willen en kunnen uittrekken om grenzeloos te kunnen kuren.

Lees verder

Win kaarten voor de Vakantiebeurs en krijg de wereld aan je voeten!

Win kaarten voor de Vakantiebeurs en krijg de wereld aan je voeten!

Wil je in een dag de wereld rond? Kom dan van 10 tot en met 13 januari naar de Vakantiebeurs in Utrecht. De hele dag ligt de wereld aan je voeten en kun je nieuwe landen en culturen ontdekken en je laten inspireren voor je volgende vakantie. Nieuwe landen dit jaar zijn onder andere Libanon, Georgië en het emiraat Ras al Khaimah. Wil je alles ontdekken? Doe dan mee met onze actie en win gratis entreekaarten voor de Vakantiebeurs.

Lees verder

6 Tips voor meer rust en kalmte

6 Tips voor meer rust en kalmte

Druk, druk druk... veel tijd voor iedereen en alles en zo weinig tijd voor jezelf. En toch is het belangrijk om tijd vrij te maken om even te kunnen ontspannen. Maar dat is moeilijk. We weten niet altijd wat we moeten doen en gaan gestresst op zoek naar tijd voor onszelf. Maar hoe vind je die tijd? We kunnen daar best een beetje hulp bij gebruiken.

Lees verder