Een schilder in de wolken

3.3333333333333 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Badwaterbassin Death Valley
Nog maar een paar weken, en dan zit ons camperavontuur van 66 dagen er weer op. Wat hebben we veel gedaan, gezien en meegemaakt. En wat is er nog veel te ontdekken. De afgelopen week stond in groot contrast met onze belevenissen in Las Vegas. Van de gekte en drukte van een grote stad met kunstmatige schoonheid, reden we naar de rust, kalmte en oneindige natuurlijke schoonheid van Death Valley.

We hadden in Death Valley schitterend weer overdag en aangename temperaturen ‘nachts. Ik kan me voorstellen dat je hier in de zomer beter niet kunt zijn, maar wat een verademing om ’s avonds niet met de kachel aan binnen te zitten, maar gewoon in een vestje buiten. En wat is Death Valley onaards mooi. Van woestijn tot uitgestrekte zoutvlakten en verrassend witte zandduinen met zulk fijn zand dat je er bijna een zee achter zou verwachten.

Schilder in de lucht

Zonsondergang Death Valley
Hier in Death Valley heb ik de mooiste zonsondergang ooit gezien. Het leek wel of een schilder hoog boven in de wolken bezig was om met een grote kwast de lucht te kleuren.  Vanuit een strak diepblauwe hemel ontstonden wolken waarin een groot vuur leek te branden. Het was zo mooi dat ik op de grond ben gaan zitten om er naar te kijken. Ik kwam ogen tekort. De schilder schilderde zo snel. Zo zag je een grote streep, zo braken de wolken in goudgele vlammen uiteen. En nog geen tien seconden later spuwden de gouden vlammen roze schaduwen uit. De foto’s die ik heb gemaakt kunnen nooit goed laten zien op welk schitterend schouwspel ik die dag ben getrakteerd.

De beer en de berenkast
Beer
Na een paar dagen Death Valley zijn we doorgegaan naar Yosemite National
Berenkast
Park om vervolgens door te gaan naar Sequoia National Park. Ook deze parken zijn schitterend ,en de kleuren van de bomen in deze Indian Summer blijven verrassen.  En ja...in Yosemite hebben we dan een eindelijk een beer gezien. Hij liep zomaar aan in het stukje bos aan de kant van de weg waar we wandelden. En over beren gesproken: wie in de parken kampeert moet al het eten in een ‘berenkast' stoppen. Deze metalen kooien voorkomen dat beren auto's openbreken (of campers) omdat ze daar eten ruiken. En dat gebeurt helaas vaak, zo liet de parkwacht ons weten. Jammer voor je auto, maar nog erger voor de beer, die meestal zwaar gewond raakt bij dit 'carshoppen'.

Sequoia
Wat we merken is dat we laat in het seizoen zitten. In de parken is al veel gesloten en sommige wegen, vooral in Sequoia, zijn niet bereidbaar voor onze camper. En dan is het jammer dat de shuttlebus niet meer rijdt. Maar goed. Het is prachtig weer om te hiken en dat hebben we de afgelopen dagen dan ook zeker weer gedaan.  Hoe klein voel je je tussen de enorme Sequoia bomen. Hoe geweldig om daar tussen te mogen staan. Hoe rijk zijn we, dat we dit allemaal hebben gezien.

Vanuit Sequoia gaan we vanaf vandaag langzaam richting kust. Waar we eind van de maand in San Francisco moeten zijn. Waar we precies heengaan weten we nog niet. We zoeken leuke plekjes en hopen natuurlijk op nog een beetje prettig weer. Maar wat we ook gaan doen, net als de andere belevenissen zullen ook deze ervaringen in ons geheugen worden opgeslagen. Oef, we hebben nog maar een paar weken. Gelukkig, we  hebben nog een paar weken!

Reactie toevoegen
Reacties zijn van harte welkom. Reclame maken, producten promoten of websites vermelden is niet toegestaan.

De mooiste fietsroutes in Slovenië

Of je nu een relaxte fietstocht wilt maken, of wel van een beetje uitdaging houdt, in Slovenië kun je altijd een passende fietstocht vinden. Van schilderachtige hoogten in centraal Slovenië, een rit door heuvelachtige landschappen of een tocht door uitgestrekte bossen, in combinatie met het mediterrane klimaat vormen de afwisselende landschappen van het  landde ideale mix voor een fietsvakantie. We tippen de volgende fietsroutes.

Er zijn erg veel mooie steden te ontdekken in Europa, die een prima bestemming zouden zijn voor een stedentrip. Bezoek de meest indrukwekkende bezienswaardigheden, van historische monumenten tot moderne architectuur. Vliegen kan vanaf verschillende luchthavens, waaronder Rotterdam Airport. Deze luchthaven is compact en daardoor een fijne start voor jouw vliegreis. We vertellen we je in dit artikel meer over stedentrips maken vanaf Rotterdam Airport.

Ga je naar Rome dan stap je letterlijk terug in de geschiedenis. Rome is geplaveid met historische gebouwen en plekken. Natuurlijk kun je niet om het Colosseum heen, maar het politieke, religieuze en commerciële centrum van het oude Rome mag je ook niet missen: het Forum Romanum. Stap het Forum Romanum binnen en je wandelt terug naar de tijd van keizers, gladiatoren en politieke intriges.  In dit artikel nemen we je mee op een virtuele reis door dit iconische historische complex, en geven we handige tips voor een onvergetelijk bezoek.

Eind maart verspreiden we een speciale Vakantie Special onder de abonnees van onze nieuwsbrief. Voor de snelle beslissers hebben wij nog beperkte advertentieruimte. Adverteren kan in de vorm van een banner, een aanbieding of een advertorial waarin een accommodatie, bestemming of reis wordt uitgelicht. Maar de Vakantie Special heeft meer!

Dit jaar is een extra feestelijk jaar voor Keukenhof: het bloemenpark in Lisse viert in 2024 haar 75-jarig bestaan. Reden voor een feestje en door mee te doen aan onze prijsvraag kun je entreekaarten winnen om dit feestje mee te maken.

Of je nu jong of oud bent, kiest voor een tent of een luxe ingerichte sta-caravan op een camping of vakantiepark, als je voor het eerst gaat kamperen zul je vast iets hebben aan deze kampeertips. Kamperen geeft veel mensen het gevoel van vrijheid. Kamperen is een heel andere beleving dan een hotelkamer of appartement. Je kunt de serene rust van de natuur opzoeken en toch de nabijheid van een stad of leuke toeristische attracties.Heb je zelf kampeertips? Dan kun je andere beginnend kampeerders helpen door deze te delen.