Reizigers bereiden claims voor tegen Schiphol
Honderden reizigers dreigen Schiphol voor de rechter te slepen. Door de recente topdrukte op de luchthaven hebben deze mensen hun vlucht gemist, en ze proberen het geld op die manier terug te krijgen, aldus de Telegraaf.
Reisadvocaat Nick de Leeuw denkt dat de gedupeerden goede kans maken op een schadevergoeding. ,,Schiphol heeft willens en wetens het risico genomen om in piektijden onvoldoende mensen bij de checks in te zetten. Die onzorgvuldigheid kan bij de rechter worden aangevochten.”
Consumentenorganisatie Claimingo zegt inmiddels klachten van honderden gedupeerden te hebben ontvangen. ,,Als Schiphol niet over de brug komt volgen deze zomer dagvaardingen”, zegt een jurist namens het bedrijf.
Schiphol is niet van plan aansprakelijkheid te aanvaarden. ,,De wet schrijft voor dat vertraagde passagiers bij hun vliegmaatschappijen moeten zijn”, zegt een woordvoerder tegen de Telegraaf. Hij erkent dat Schiphol claims heeft binnengekregen, maar wil niet zeggen hoeveel.