Nieuw beleid via Vrije Tijd
Een nieuwe naam, een nieuw geluid. De sector Toerisme, Recreatie, Sport & Cultuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heet voortaan Vrije Tijd. Bij die eigentijdse naamgeving hoort modern beleid. De toerismesector van KHN gaat samenwerken met onderzoeksbureau NBTC-NIPO Research om de resultaten van het Continu VrijeTijdsonderzoek (CVTO) gerichter voor de leden van de horecaclub toegankelijk te maken.
Andere doelstellingen van de sector Vrije Tijd zijn het verbeteren van de horeca in de vrijetijdssector en het intensiveren van onderzoek naar de ontwikkelingen in de markt. De nieuwe naam moet daarbij voor een frisse start zorgen. “De oude naam communiceerde lastig en heeft beperkingen voor de uitbreiding van de sector”, constateert sectorvoorzitter Ruud Vismans. “De sector staat namelijk open voor nieuwe concepten, waarbij horeca en vrije tijd samensmelten”. Koninklijke Horeca Nederland behartigt de belangen van 20.000 ondernemers in de horecabranche.