Advertenties en Google bepalen hotelkeuze

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Hotelkamer
Hotelkamer
Om aan informatie te komen over hotels zijn Google (53%) en de boekingswebsites (61%) veruit de belangrijkste instrumenten voor alle doelgroepen. Dit komt naar voren uit een onderzoek van Marketingbureau Deniels onder 502 Nederlandse hotelgasten. Verder blijkt dat de generatie van 50 jaar en ouder de keuze van het hotel ook af laat hangen van advertenties in de krant, eerdere bezoeken en nieuwsbrieven. Dit gaat dan echter niet op voor het kiezen van andere accommodaties, vakanties of vluchten.

 

Boekgedrag

Ook bij het boekgedrag staan de printmedia in de top 3 van de meest gebruikte media door de 50+ doelgroep. Maar liefst 37% van de 502 respondenten geven aan dat een advertentie in een krant of tijdschrift van invloed is geweest op de uiteindelijke boeking. Jongere generaties lezen daarentegen bijna nooit de krant. Beoordelingen (33%), eerdere bezoeken (38%) en online nieuwsbrieven (42%) scoren ongeveer even hoog.  

Social Media

Door hotels, vakantieparken, campings en andere accommodatiehouders is de laatste jaren massaal ingezet op Social Media. Maar heeft dit allemaal wel zin gehad? En zit de gast te wachten op 'sociale acties' vanuit het toeristische bedrijfsleven? Deniels stelde deze vragen aan 1132 Nederlanders en keek specifiek hoe de marketing en communicatie van Nederlandse hotels, vakantieparken en campings op Sociale Media het zoek- en boekgedrag van vakantiegasten beïnvloeden. Het blijkt dat de huidige “reclames” op Facebook, Twitter, Hyves en LinkedIn niet veel zin. Maar dat betekent niet dat Social Media geen invloed hebben. In tegendeel: sommige Social Media, vooral de reviews van eerdere gasten, en aanbevelingen van vrienden en bekenden, zijn juist wel doorslaggevend bij het zoeken en boeken van een hotel, camping, B & B of bungalow.

Tips voor een lange auto- of vliegreis

Tips voor een lange auto- of vliegreis

Reaal AOV waarschuwt mensen voor lichamelijke ongemakken na een lange vlucht of lange autoritten. Vooral in de zomervakantie zitten mensen vaak veel langer in het vliegtuig of in de auto dan dat zij gewend zijn en dat kan belastend zijn voor je rug, nek en schouders. 

Lees verder

Maak een roadtrip en ‘hit the road’

Maak een roadtrip en ‘hit the road’

Vliegen naar een mooie bestemming en dan met een huurauto op pad om de verborgen parels van de omgeving te ontdekken. De roadtrip is niet voor niets voor veel mensen dé ultieme manier van vakantievieren.

Lees verder

Reizen is dingen beleven, liefst ver weg

Reizen is dingen beleven, liefst ver weg

Ontdekkingen doen, avonturen beleven. Bijna de helft van de Nederlanders gaat om die reden op reis, zo is naar voren gekomen in een groot Europees vakantieonderzoek. Kennelijk leeft de Nederlander graag nu, en bij voorkeur niet straks. Voetbalwedstrijden volgen op je mobieltje op het strand van Zandvoort, kan altijd nog. Net als luieren in een hangmat op de Hoge Veluwe of die alles inclusief vakantie in een resort in het zuiden van Europa.

Lees verder

Corso Zundert zet de bloemetjes buiten

Corso Zundert zet de bloemetjes buiten

De grensgemeente Zundert in het zuiden van Nederland telt ongeveer tienduizend inwoners. En bijna het hele dorp heeft last van de corsokoorts. Wil je zelf zien waarom het dorp al meer dan tachtig jaar met de corso’s de bloemetjes buiten zet? Doe dan mee aan onze prijsvraag en win kaarten voor dit jaarlijks evenement.

 

Lees verder

Kroatië, ook voor de fietsvakantie

Kroatië, ook voor de fietsvakantie

Kroatië zet zich meer en meer op de kaart als fietsland. Op het populaire schiereiland Istrië liggen zo’n 60 routes met een totale lengte van 2600 kilometer, maar ook elders in het land groeien de mogelijkheden gestaag. Zo behoort de hoofdstad Zagreb inmiddels tot de meest fietsvriendelijke steden van Europa, die heerlijk op eigen houtje of met een gids op twee wielen kan worden ontdekt.

Lees verder

Win entreekaarten voor de 50PlusBeurs

Win entreekaarten voor de 50PlusBeurs

De 50PlusBeurs is al 26 jaar ’s werelds grootste evenement voor actieve plussers met 550 stands boordevol informatie, entertainment en aanbiedingen. Thematisch ingedeeld met workshops, presentaties en vele optredens op podia met muziek, modeshow en theater. Niemand verlaat de 50PlusBeurs met lege handen. En jij kunt kaarten winnen of met korting naar de beurs!

Lees verder