Chinese reizigers komen voor molens Kinderdijk
Het aantal Chinese reizigers wereldwijd groeide in 2014 met 20 procent. Voorspellingen geven aan dat er binnen vier jaar 174 miljoen Chinese reizigers zijn, die jaarlijks ongeveer €200 miljard uitgeven. Maar hoe ligt Nederland eigenlijk in de markt bij deze snel groeiende doelgroep? In de Chinese International Travel Monitor 2015 (CITM) van Hotels.com is Chinese reizigers gevraagd naar de Europese bestemmingen die zij binnen het jaar willen bezoeken, en wat blijkt: Nederland prijkt op de zesde plaats.
Een baguette eten met uitzicht op de Eiffeltoren staat bovenaan het verlanglijstje van de Chinese reizigers. De CITM toont aan dat Chinese reizigers in de lijst van Europese landen die ze nog willen bezoeken Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in hun top drie hebben staan. Uit de 28 Europese landen staat Nederland op de zesde plek.
Nederlandse attractie
Chinezen geven aan dat ze graag de windmolens op de Kinderdijk willen zien. Kinderdijk staat dan ook op de elfde positie in de lijst van bezienswaardigheden, die Chinese reizigers graag ooit in hun leven willen zien. Daarmee staan we voor op bezienswaardigheden, zoals de Taj Mahal, het Vrijheidsbeeld en de Big Ben.
Wanneer gekeken wordt welke landen Chinese reizigers het meest gastvrij vinden, staat Nederland op een goede zevende plaats. Wederom staat Frankrijk op de eerste plek van meest gastvrije Europese landen, gevolgd door Rusland en het Verenigd Koninkrijk.