Nederlandse hotelgasten willen stille buren
Nederlanders staan erom bekend dat ze altijd wel iets vinden om over te zeuren. Toch blijkt dat de Nederlandse top 3 overeenkomt met de wereldwijde ergernissen.
Top 10 verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
1. Geluidsoverlast van andere gasten (64 procent)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45 procent)
3. Geen warm water meer (38 procent)
4. Te weinig stopcontacten (32 procent)
5. Beperkte ontbijturen (15 procent)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15 procent)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11 procent)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10 procent)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8 procent)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8 procent)
Wil je weten hoe een hotel door gasten wordt beoordeeld kijk dan op een vergelijkingssite als Zoover. Hotels boek je onder andere bij Trivago en Booking.com
Over Hotelvoorzieningenonderzoek 2015
Het onderzoek is uitgevoerd met behulp van een vragenlijst via e-mail in maart en april 2015. Resultaten zijn gebaseerd op een gemiddelde van 4,700 respondenten uit 28 landen.