KLM's Sherlock spoort eigenaar spulletjes op
Elke week worden via social media zo'n 40.000 vragen gesteld aan KLM. Een van de meest gestelde vragen is: 'ik heb iets verloren, hoe kan ik het terugkrijgen'. Dit inspireerde de KLM tot het instellen van een speciaal 'Lost a& Found team'.
Zij noteren alle beschikbare informatie als stoelnummer, telefoonnummer en andere gegevens die nodig zijn om in het vliegtuig vergeten telefoons, laptops en andere spullen terug te vinden. Dit kan er zelfs toe leiden dat passagiers hun vermiste voorwerpen terugkrijgen nog voor ze merken dat ze vermist waren. En om dat te kunnen doen wordt Sherlock ingezet.
Boek hier je vliegtickets bij KLM
Wanneer een item gevonden wordt kan de scherpe neus van de Beagle heel vaak de eigenaar opsporen. En dat de meeste passagiers om meerdere redenen zeer aangenaam verrast zijn wanneer Sherlock hun telefoon of verloren knuffel terugbrengt, laat zich raden.
{youtube}NK-T_t166TY{/youtube}